loading...

مرجع رسمی مقالات تخصصی سئو سایت

بازدید : 132
سه شنبه 27 آبان 1399 زمان : 9:16


سرچ کنسول گوگل، ابزار گوگل برای رابطه با مدیران وبسایت‌های اینترنتی میباشد. گوگل search console به شما یاری می‌نماید تا ایرادات وبسایت سئو در مشهد خویش را پیدا کرده، آنان را برطرف نمائید و مرتبه بهتری در حاصل گوگل کسب نمایید. بر هر هر کس مدیر وب سایت فردی یا این که کسب‌وکار را برعهده دارااست، واجب میباشد که از ابزارها تحلیلی و آماری برای محاسبه کارایی تارنما به کار گیری نماید. سرچ کنسول گوگل یکی‌از توانمند‌ترین ابزارهای مجانی میباشد که در‌این مقاله با فراگیری جامع آن هم پا شماییم.

گوگل سرچ کنسول چه می‌باشد؟
گوگل سرچ کنسول یا این که Google Search Console ابزاری کارکشته برای تحلیل موقعیت کوشش وب سایت به حساب می‌آید. به یاری این ابزار می‌قدرت داده‌های مفیدی از سایت به دست آورد و با رفع خطاهای احتمالی و باصرفه‌سازی و به‌روزرسانی محتواهای آن به محاسبه ترافیک وب سایت و ارتقاء آن پرداخت. درپی با یادگرفتن عمل با google search console با ما همپا گردید.

اضافه کردن وبسایت در سرچ کنسول گوگل
شاید این سئوال برای شما اتفاق افتاده باشد که چه‌طور از آمار ورودی گوگل و بازدیدکنندگان تارنما خویش مطلع نحس؟ با تثبیت وب سایت در گوگل سرچ کنسول پاسخ این سئوال را پیدا خواهید کرد. قبل از هر چیز می بایست بدانید چطور وب سایت خویش را به گوگل سرچ کنسول متصل فرمایید. با راهنمای بی نقص نصب سرچ کنسول گوگل مرحله به مرحله پیش بیایید و وب سایت خویش را بدین ابزار بهینه سازی متصل نمایید.
نخست وارد سرچ کنسول گوگل گردید و روی مورد Add Property بزنید.

بعد از آن نشانی URL خویش را در قسمت Domain field وارد فرمایید.

هم اکنون بایستی تارنما خویش را تایید فرمایید، گوگل بایستی مطمئن گردد که شما صاحب و مالک وبسایت می‌باشید و بعداز این مرحله داده ها را به شما اکران دهد.
برای تصاحب کردن کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل میتوانید از 7 نحوه به کار گیری نمایید؛ ولی این سه شیوه از همگی معمولی‌خیس میباشد:

فولدر HTML: فولدر HTML را در وبسایتتان لود نمائید.
CNAME یا این که TXT Record: در‌این طریق میتوانید CNAME یا این که TXT record را به پیکربندی دامنه خویش بیفزائید.
HTML Code Snippet (سفارش می کنیم از این طریق به کار گیری نمایید): کافیست یک اسنیپت (HTML Tag) بی آلایش را به کدهای ورقه مهم خویش بیفزائید.


در صورتی‌که وبسایتتان وردپرسی میباشد کافیست فولدر HTML مشخص و معلوم گردیده را دانلود فرمایید و مطابق تصویر پایین در نصیب Webmaster tools در افزونه سئو Yoast نسخه برداری نمایید.

در غیر این‌شکل از حامی وبسایت خویش بخواهید این کد را در بین کدهای وبسایتتان قرار دهد.
بعداز این فعالیت می توانید مجدد به سرچ کنسول گوگل بروید و دکمه verify را بزنید. در‌حالتی که همگی چیز را صحیح انجام داده باشید پیام برد فعال سازی از طرف سرچ کنسول گوگل می گیرید و میتوانید کارتان را برای عده‌آوری داده‌های وبسایتتان ابتدا نمائید.

یادگرفتن بدون نقص گوگل سرچ کنسول
اینک که سرچ کنسول گوگل را به وبسایتتان متصل کردید، وقت آن رسیده که بدانید چطور بایستی داده‌هایتان را آنالیز فرمایید! برای فراگیری روش عمل با گوگل سرچ کنسول تا انتهای این مقاله را بخوانید. به دنبال به شما خوا‌هیم اظهار‌کرد که‌این ابزار حاذق بهینه سازی چه امکاناتی داراست و به چه شکل می بایست اطلاعات دردسترس در آن را کاوش کرد.

گزارش Performance
در‌این گزارش میتوانید ملاحظه کنید که کدام صفحه های وبسایتتان و برای چه واژه و کلمه‌ای در گوگل درجه گرفته‌‌اند. در ورژن دیرین گوگل سرچ کنسول تنها می‌توانستید آمار 90 روز گذشته را ملاحظه کنید، البته در نسخه تازه می توانید آمار 16 ماه قبل را نیز ملاحظه کنید. یادتان باشد که‌این آمار از هنگامی فعال شود که سرچ کنسول را روی وبسایتتان فعال کرده‌اید.

در حالتی‌که مرتبا این نصیب را پایین حیث بگیرید، با گاز درخواهید یافت که چه صفحه ها یا این که چه کلماتی نیاز به دقت و با صرفه‌سازی دارا هستند.
در نصیب Performance این بخش‌ها وجود دارا‌هستند:

Queries
Pages یا این که صفحه های
Countries یا این که کشورها
Devices یا این که دستگاه‌ها
Search appearance
Dates


در صورتی وارد قسمت search appearance گردید میتوانید داده ها متعددی در رابطه حالت صفحه های خویش در موتور کاوش بیابید. در هر فیض‌ای که میبینید می توانید این داده ها را بیابید:

Clicks: تعداد کلیک‌ها به شما امداد می‌نماید که متوجه گردید وقتی که در نتیجه ها گوگل نشان داده می شوید، اشخاص چند بار روی سایت شما کلیک می‌نمایند. در واقع از روش این عدد می توانید بفهمید آیا تیتر و توضیحات متا یا این که meta description خیر برای برگه نوشته‌اید یا این که خیر. در حالتی‌که اشخاص پاره ای روی برگه شما کلیک کرده‌اند بهتر میباشد نتیجه ها دیگر رقبا را نیز محاسبه نمایید و بدانید چطور میتوانید ورقه خویش را با صرفه نمایید.
Impressions: این بخش به شما نشان می دهد که تارنما یا این که ورقه خاصی از تارنما شما هر یک سری وقت یک توشه در حاصل کاوش نشان داده می شود. برای این‌که ملاحظه کنید شیت شما برای واژه کلیدی خاص چه جايگاه‌ای دارااست، میتوانید روی keyword کلیک نمایید.


بعداز این میتوانید وارد نصیب pages گردید تا ملاحظه کنید چه صفحاتی دقیقا برای این کلمه و واژه کلیدی مرتبه گرفته‌اند و در صورتیکه ورقه‌ای به خطا از واژه و کلمه کلیدی درجه گرفته شناسایی فرمائید و آن را بهسازی نمایید.

Average CTR یا این که Click Through rate: معیاری میباشد که از روش آن متوجه می شوید چه درصدی از اشخاصی که وب سایت شمارا در موتور کاوش چشم‌اند، روی سایت شما نیز کلیک کرده‌اند. شما میتوانید برای ارتقا ترازو CTR، تیتر یا این که متادسکریپشن برگه خویش را تغییر‌و تحول دهید.
Average Position: مقام نسبی به شما نشان میدهد که رده تقریبی واژه و کلمه‌ کلیدیتان هنگامی که انتخابش کردید چقدر بوده میباشد.
نصیب Index Coverage
این قسمت از سرچ کنسول گوگل یه خرده تکنیکی‌خیس میباشد. این قسمت به شما نشان میدهد که چه تعداد کاغذ‌ای در گوگل index شده‌است. چه تعداد پیج هنوز نشده و چه تعداد پیج دارنده ایراد یا این که غلط میباشد.

سفارش ما به شما این میباشد که‌این نصیب را مرتبا نظارت فرمایید تا در شکل بروز هرگونه مشکلی بتوانید ان را سریعا برطرف نمائید. درصورتی که روی لینک و پیوند آن ورقه کلیک فرمایید، داده ها ظریف‌تری از خطای به وجود آمده آن به دست میاورید. هر بازه زمانی که خطای اتفاق افتاده را رفع کردید می توانید روی Validate Fix کلیک فرمایید تا گوگل ورقه شما‌را مجددا آزمایش نماید.

در‌این‌جا بایستی به سه نکته حائض اهمیت اعتنا فرمائید:

در‌صورتی‌که محتوای تازه می‌نویسید، می بایست تعداد صفحه های شما به صورت منظم ارتقا یابد. این یعنی گوگل به صورت تروتمیز صفحه ها شمارا ایندکس می‌نماید و وب سایت شمارا با اضافه کردن محتوا زنده نگه می دارد.
مراقب افت‌های ناگهانی باشید! در حالتی‌که به طور ناگهانی نمودار افت نماید یعنی گوگل برای دسترسی به وبسایتتان در گیر خلل شده‌است. ممکن میباشد فولدر Robot.txt بازدارنده باشد یا این که سرور مبتلا قطعی گردیده باشد.
افت ناگهانی و غیرمنتظره در گراف احتمالا نشانگر مشکلاتی مثل محتوای Duplicate یا این که هک شدن میباشد.
قسمت URL Inspection
در‌این قسمت میتوانید نشانی خاصی از تارنما خویش را نظارت فرمائید. اطلاعاتی مانند این‌که هر کاغذ چه وقتی در گوگل تثبیت گردیده و در طول تثبیت شدن به چه شکلی بوده میباشد. حتی در‌این قسمت می توانید با به کارگیری از test live URl مشاهده کنید که ورقه‌تان در گوگل چه‌گونه نشان داده می گردد.


یک کدام از کاربردهای بسیار خوب این نصیب از سرچ کنسول این میباشد که با استعمال از URL Inspection می توانید از گوگل بخواهید که صفحاتی که به تازگی به تارنما خویش اضافه کرده‌اید را سریعتر ایندکس بکند. این عمل سبب میشود که‌این صفحه های تخت‌گاز در حاصل گوگل ظواهر خواهد شد. از سوی دیگر، با مشاهده خروجی صفحه های وبسایت در گوگل، می توانید اشتباهات فنی تارنما خودتان را محاسبه کرده و آنان‌را برطرف فرمائید.

نصیب Enhancement tabs
در ذیل نصیب Index Coverage می توانید نصیب Enhancement tab را بیابید. با به کار گیری از داده ها این نصیب میتوانید هر آن‌چه برای بهبود سایتتان نیاز دارید را بیابید. درین قسمت می توانید 3 نوع داده ها را ببینید:

Speed
نصیب سرعت هنوز در فرایند تجربی به راز می برد، ولی با این اکنون گشوده هم داده ها مفیدی در رابطه واحد سنجش سرعت Load وبسایت روی تلفن همراه و دسکتاپ به شما می دهد. هم‌چنین میتوانید مشاهده کنید کدام یک از صفحه ها در سرعتشان دارنده نقص‌ می‌باشند.

AMP Usage
AMP مخفف Accelerated Mobile Page میباشد. با به کارگیری از این قابلیت و امکان میتوانید سرعت گشوده شدن سایتتان روی گوشی را ارتقا دهید. در شرایطی‌که ورقه‌ای از سایت شما دارنده خطایی در این باره بود می توانید آن را از این نصیب ببینید.
ذیل چارت می توانید خطاهای جانور را ملاحظه کنید. با کلیک روی آن می توانید صفحه های دارنده ایراد را ملاحظه کنید. بعد از آن میتوانید با رفع ایراد روی مورد Validate test کلیک نمائید تا گوگل مجددا کاغذ را تحقیق کند.

Rich results enhancement tab
در صورتیکه روی وب سایت خویش Structured data دارید، بهتر میباشد نتیجه ها بهبود آن را از روش سرچ کنسول گوگل ببینید. در‌این قسمت مجموع نتیجه ها و گزارشات مرتبط با کوشش بهتر تارنما توده‌آوری شده‌است.

گزارش Enhancement نصیب‌های زیاد دیگری هم داراست که با دقت به استانداردهای متفاوت اسکیما که هر وبسایت به کارگیری نموده است، بدین گزارش اضافه می شوند. در شرایطی که رغبت دارید درباره ی گونه های استانداردهای اسکیما داده ها بیشتری کسب فرمایید، نوشته ی علمی ذیل را مطالعه فرمائید:

اسکیما چه می باشد : کاربرد اسکیما در seo

قسمت Sitemaps
هر فولدر XML sitemap مانند نقشه راهی برای صفحه های اساسی و پست‌های روی تارنما شما میباشد. هر تارنما بایستی نقشه وبسایت داشته باشد. در شرایطی که تارنما شما وردپرسی میباشد، با نصب افزونه Yoast به طور خودکار نقشه تارنما روی وبسایتتان فعال شده‌است. در غیر این‌شکل به شما توصیه میکنیم به طبع نقشه سایتتان را در‌این نصیب بار گذاری فرمایید تا مطمئن گردید گوگل صفحه های اصلی شمارا به راحتی مییابد. برای شناخت با طرز ساخت و ساز و تثبیت نقشه وبسایت در گوگل به نوشته‌ی علمی وبسایت مپ (site map) چه است رجوع کنید.

نصیب Links
درین قسمت میتوانید مشاهده کنید که یک‌سری وب سایت به تارنما شما پیوند داده‌اند. هم‌چنین میتوانید مشاهده کنید که چه وبسایت‌هایی به شما لینک و پیوند داده‌اند و از چه Anchor text برای پیوند دهی استعمال کرده‌اند. برای شناخت با گونه های انکر تکست و طریق ساخت و ساز آن، نوشته‌ی‌علمی انکر تکست Anchor Text چه می باشد را مطالعه نمایید.


از روش بخش internal links میتوانید مشاهده کنید چه صفحاتی از سایت شما بیشترین لینک و پیوند را گرفته‌اند. این نصیب را مرتبا ارزیابی نمائید به دلیل آنکه بسیار اصلی میباشد بدانید کدام صفحه های شما بیشترین لینک و پیوند را گرفته‌اند و در شرایطی‌که شیت‌ای لینک و پیوند مقداری گرفته بود آن را ارتقاء دهید.

گزارش Mobile usability
از‌آنجا که امروزه بیشتر یوزرها وب از تلفن همراه به کار گیری می‌نمایند بسیار اصلی میباشد که صفحه ها شما به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردیده باشند که در تلفن همراه به صحت اکران داده شوند. در‌این نصیب میبینید که آیا صفحه های به صحت اکران داده می شوند یا این که خیر. در صورتی خطایی درین قسمت مشاهده کردید فورا آن را برطرف نمائید. در صورتیکه که صفحه های وب سایت شما اشتباهات تجربه‌کاربری در گوشی داشته باشند، گوگل آن‌ها را در نتیجه ها اکران نمی‌دهد.
از سوی دیگر از اولِ تارنما 2021 فاکتورهای کاربردپذیری در گوشی و دسکتاپ در سکو‌بندی صفحه های گوگل تاثیر گذار خواهند بود. به همین ادله برطرف کردن مشکلاتی که تجربه نامناسبی برای یوزرها وب سایت ساخت‌و‌ساز می‌نماید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌است.


قسمت Manual Actions
این نصیب از آن نصیب‌هایی میباشد که احتمالا می خواهید چیزی در آن نبینید! در صورتی‌که تارنما شمارا گوگل محروم نموده باشد، درین نصیب داده ها مرتبط با آن را می‌مشاهده کنید. درین شیت ممکن میباشد داده ها ذیل به اکران گذارده خواهد شد:

لینک و پیوند‌های غیرطبیعی یا این که خریداری گردیده دارید.
وبسایتتان هک شده‌است.
چیزی را از گوگل نهفته می کنید.
محتوای اسپم گذارده‌اید.
قسمت Security Issues
درین نصیب هر دوران که نقص‌ امنیتی پیدا فرمائید، سرچ کنسول گوگل به شما پیام می دهد تا بتوانید آن را مرتفع نمائید. اشتباهات امنیتی وبسایت خویش را بایستی سریعا برطرف نموده و به گوگل درخواست بازبینی بدهید. وجود نقص‌ درین نصیب سبب ساز میگردد که گوگل وبسایت شمارا از نتیجه ها خویش حذف نماید.


سرچ کنسول گوگل، ابزار گوگل برای رابطه با مدیران وبسایت‌های اینترنتی میباشد. گوگل search console به شما یاری می‌نماید تا ایرادات وبسایت سئو در مشهد خویش را پیدا کرده، آنان را برطرف نمائید و مرتبه بهتری در حاصل گوگل کسب نمایید. بر هر هر کس مدیر وب سایت فردی یا این که کسب‌وکار را برعهده دارااست، واجب میباشد که از ابزارها تحلیلی و آماری برای محاسبه کارایی تارنما به کار گیری نماید. سرچ کنسول گوگل یکی‌از توانمند‌ترین ابزارهای مجانی میباشد که در‌این مقاله با فراگیری جامع آن هم پا شماییم.

گوگل سرچ کنسول چه می‌باشد؟
گوگل سرچ کنسول یا این که Google Search Console ابزاری کارکشته برای تحلیل موقعیت کوشش وب سایت به حساب می‌آید. به یاری این ابزار می‌قدرت داده‌های مفیدی از سایت به دست آورد و با رفع خطاهای احتمالی و باصرفه‌سازی و به‌روزرسانی محتواهای آن به محاسبه ترافیک وب سایت و ارتقاء آن پرداخت. درپی با یادگرفتن عمل با google search console با ما همپا گردید.

اضافه کردن وبسایت در سرچ کنسول گوگل
شاید این سئوال برای شما اتفاق افتاده باشد که چه‌طور از آمار ورودی گوگل و بازدیدکنندگان تارنما خویش مطلع نحس؟ با تثبیت وب سایت در گوگل سرچ کنسول پاسخ این سئوال را پیدا خواهید کرد. قبل از هر چیز می بایست بدانید چطور وب سایت خویش را به گوگل سرچ کنسول متصل فرمایید. با راهنمای بی نقص نصب سرچ کنسول گوگل مرحله به مرحله پیش بیایید و وب سایت خویش را بدین ابزار بهینه سازی متصل نمایید.
نخست وارد سرچ کنسول گوگل گردید و روی مورد Add Property بزنید.

بعد از آن نشانی URL خویش را در قسمت Domain field وارد فرمایید.

هم اکنون بایستی تارنما خویش را تایید فرمایید، گوگل بایستی مطمئن گردد که شما صاحب و مالک وبسایت می‌باشید و بعداز این مرحله داده ها را به شما اکران دهد.
برای تصاحب کردن کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل میتوانید از 7 نحوه به کار گیری نمایید؛ ولی این سه شیوه از همگی معمولی‌خیس میباشد:

فولدر HTML: فولدر HTML را در وبسایتتان لود نمائید.
CNAME یا این که TXT Record: در‌این طریق میتوانید CNAME یا این که TXT record را به پیکربندی دامنه خویش بیفزائید.
HTML Code Snippet (سفارش می کنیم از این طریق به کار گیری نمایید): کافیست یک اسنیپت (HTML Tag) بی آلایش را به کدهای ورقه مهم خویش بیفزائید.


در صورتی‌که وبسایتتان وردپرسی میباشد کافیست فولدر HTML مشخص و معلوم گردیده را دانلود فرمایید و مطابق تصویر پایین در نصیب Webmaster tools در افزونه سئو Yoast نسخه برداری نمایید.

در غیر این‌شکل از حامی وبسایت خویش بخواهید این کد را در بین کدهای وبسایتتان قرار دهد.
بعداز این فعالیت می توانید مجدد به سرچ کنسول گوگل بروید و دکمه verify را بزنید. در‌حالتی که همگی چیز را صحیح انجام داده باشید پیام برد فعال سازی از طرف سرچ کنسول گوگل می گیرید و میتوانید کارتان را برای عده‌آوری داده‌های وبسایتتان ابتدا نمائید.

یادگرفتن بدون نقص گوگل سرچ کنسول
اینک که سرچ کنسول گوگل را به وبسایتتان متصل کردید، وقت آن رسیده که بدانید چطور بایستی داده‌هایتان را آنالیز فرمایید! برای فراگیری روش عمل با گوگل سرچ کنسول تا انتهای این مقاله را بخوانید. به دنبال به شما خوا‌هیم اظهار‌کرد که‌این ابزار حاذق بهینه سازی چه امکاناتی داراست و به چه شکل می بایست اطلاعات دردسترس در آن را کاوش کرد.

گزارش Performance
در‌این گزارش میتوانید ملاحظه کنید که کدام صفحه های وبسایتتان و برای چه واژه و کلمه‌ای در گوگل درجه گرفته‌‌اند. در ورژن دیرین گوگل سرچ کنسول تنها می‌توانستید آمار 90 روز گذشته را ملاحظه کنید، البته در نسخه تازه می توانید آمار 16 ماه قبل را نیز ملاحظه کنید. یادتان باشد که‌این آمار از هنگامی فعال شود که سرچ کنسول را روی وبسایتتان فعال کرده‌اید.

در حالتی‌که مرتبا این نصیب را پایین حیث بگیرید، با گاز درخواهید یافت که چه صفحه ها یا این که چه کلماتی نیاز به دقت و با صرفه‌سازی دارا هستند.
در نصیب Performance این بخش‌ها وجود دارا‌هستند:

Queries
Pages یا این که صفحه های
Countries یا این که کشورها
Devices یا این که دستگاه‌ها
Search appearance
Dates


در صورتی وارد قسمت search appearance گردید میتوانید داده ها متعددی در رابطه حالت صفحه های خویش در موتور کاوش بیابید. در هر فیض‌ای که میبینید می توانید این داده ها را بیابید:

Clicks: تعداد کلیک‌ها به شما امداد می‌نماید که متوجه گردید وقتی که در نتیجه ها گوگل نشان داده می شوید، اشخاص چند بار روی سایت شما کلیک می‌نمایند. در واقع از روش این عدد می توانید بفهمید آیا تیتر و توضیحات متا یا این که meta description خیر برای برگه نوشته‌اید یا این که خیر. در حالتی‌که اشخاص پاره ای روی برگه شما کلیک کرده‌اند بهتر میباشد نتیجه ها دیگر رقبا را نیز محاسبه نمایید و بدانید چطور میتوانید ورقه خویش را با صرفه نمایید.
Impressions: این بخش به شما نشان می دهد که تارنما یا این که ورقه خاصی از تارنما شما هر یک سری وقت یک توشه در حاصل کاوش نشان داده می شود. برای این‌که ملاحظه کنید شیت شما برای واژه کلیدی خاص چه جايگاه‌ای دارااست، میتوانید روی keyword کلیک نمایید.


بعداز این میتوانید وارد نصیب pages گردید تا ملاحظه کنید چه صفحاتی دقیقا برای این کلمه و واژه کلیدی مرتبه گرفته‌اند و در صورتیکه ورقه‌ای به خطا از واژه و کلمه کلیدی درجه گرفته شناسایی فرمائید و آن را بهسازی نمایید.

Average CTR یا این که Click Through rate: معیاری میباشد که از روش آن متوجه می شوید چه درصدی از اشخاصی که وب سایت شمارا در موتور کاوش چشم‌اند، روی سایت شما نیز کلیک کرده‌اند. شما میتوانید برای ارتقا ترازو CTR، تیتر یا این که متادسکریپشن برگه خویش را تغییر‌و تحول دهید.
Average Position: مقام نسبی به شما نشان میدهد که رده تقریبی واژه و کلمه‌ کلیدیتان هنگامی که انتخابش کردید چقدر بوده میباشد.
نصیب Index Coverage
این قسمت از سرچ کنسول گوگل یه خرده تکنیکی‌خیس میباشد. این قسمت به شما نشان میدهد که چه تعداد کاغذ‌ای در گوگل index شده‌است. چه تعداد پیج هنوز نشده و چه تعداد پیج دارنده ایراد یا این که غلط میباشد.

سفارش ما به شما این میباشد که‌این نصیب را مرتبا نظارت فرمایید تا در شکل بروز هرگونه مشکلی بتوانید ان را سریعا برطرف نمائید. درصورتی که روی لینک و پیوند آن ورقه کلیک فرمایید، داده ها ظریف‌تری از خطای به وجود آمده آن به دست میاورید. هر بازه زمانی که خطای اتفاق افتاده را رفع کردید می توانید روی Validate Fix کلیک فرمایید تا گوگل ورقه شما‌را مجددا آزمایش نماید.

در‌این‌جا بایستی به سه نکته حائض اهمیت اعتنا فرمائید:

در‌صورتی‌که محتوای تازه می‌نویسید، می بایست تعداد صفحه های شما به صورت منظم ارتقا یابد. این یعنی گوگل به صورت تروتمیز صفحه ها شمارا ایندکس می‌نماید و وب سایت شمارا با اضافه کردن محتوا زنده نگه می دارد.
مراقب افت‌های ناگهانی باشید! در حالتی‌که به طور ناگهانی نمودار افت نماید یعنی گوگل برای دسترسی به وبسایتتان در گیر خلل شده‌است. ممکن میباشد فولدر Robot.txt بازدارنده باشد یا این که سرور مبتلا قطعی گردیده باشد.
افت ناگهانی و غیرمنتظره در گراف احتمالا نشانگر مشکلاتی مثل محتوای Duplicate یا این که هک شدن میباشد.
قسمت URL Inspection
در‌این قسمت میتوانید نشانی خاصی از تارنما خویش را نظارت فرمائید. اطلاعاتی مانند این‌که هر کاغذ چه وقتی در گوگل تثبیت گردیده و در طول تثبیت شدن به چه شکلی بوده میباشد. حتی در‌این قسمت می توانید با به کارگیری از test live URl مشاهده کنید که ورقه‌تان در گوگل چه‌گونه نشان داده می گردد.


یک کدام از کاربردهای بسیار خوب این نصیب از سرچ کنسول این میباشد که با استعمال از URL Inspection می توانید از گوگل بخواهید که صفحاتی که به تازگی به تارنما خویش اضافه کرده‌اید را سریعتر ایندکس بکند. این عمل سبب میشود که‌این صفحه های تخت‌گاز در حاصل گوگل ظواهر خواهد شد. از سوی دیگر، با مشاهده خروجی صفحه های وبسایت در گوگل، می توانید اشتباهات فنی تارنما خودتان را محاسبه کرده و آنان‌را برطرف فرمائید.

نصیب Enhancement tabs
در ذیل نصیب Index Coverage می توانید نصیب Enhancement tab را بیابید. با به کار گیری از داده ها این نصیب میتوانید هر آن‌چه برای بهبود سایتتان نیاز دارید را بیابید. درین قسمت می توانید 3 نوع داده ها را ببینید:

Speed
نصیب سرعت هنوز در فرایند تجربی به راز می برد، ولی با این اکنون گشوده هم داده ها مفیدی در رابطه واحد سنجش سرعت Load وبسایت روی تلفن همراه و دسکتاپ به شما می دهد. هم‌چنین میتوانید مشاهده کنید کدام یک از صفحه ها در سرعتشان دارنده نقص‌ می‌باشند.

AMP Usage
AMP مخفف Accelerated Mobile Page میباشد. با به کارگیری از این قابلیت و امکان میتوانید سرعت گشوده شدن سایتتان روی گوشی را ارتقا دهید. در شرایطی‌که ورقه‌ای از سایت شما دارنده خطایی در این باره بود می توانید آن را از این نصیب ببینید.
ذیل چارت می توانید خطاهای جانور را ملاحظه کنید. با کلیک روی آن می توانید صفحه های دارنده ایراد را ملاحظه کنید. بعد از آن میتوانید با رفع ایراد روی مورد Validate test کلیک نمائید تا گوگل مجددا کاغذ را تحقیق کند.

Rich results enhancement tab
در صورتیکه روی وب سایت خویش Structured data دارید، بهتر میباشد نتیجه ها بهبود آن را از روش سرچ کنسول گوگل ببینید. در‌این قسمت مجموع نتیجه ها و گزارشات مرتبط با کوشش بهتر تارنما توده‌آوری شده‌است.

گزارش Enhancement نصیب‌های زیاد دیگری هم داراست که با دقت به استانداردهای متفاوت اسکیما که هر وبسایت به کارگیری نموده است، بدین گزارش اضافه می شوند. در شرایطی که رغبت دارید درباره ی گونه های استانداردهای اسکیما داده ها بیشتری کسب فرمایید، نوشته ی علمی ذیل را مطالعه فرمائید:

اسکیما چه می باشد : کاربرد اسکیما در seo

قسمت Sitemaps
هر فولدر XML sitemap مانند نقشه راهی برای صفحه های اساسی و پست‌های روی تارنما شما میباشد. هر تارنما بایستی نقشه وبسایت داشته باشد. در شرایطی که تارنما شما وردپرسی میباشد، با نصب افزونه Yoast به طور خودکار نقشه تارنما روی وبسایتتان فعال شده‌است. در غیر این‌شکل به شما توصیه میکنیم به طبع نقشه سایتتان را در‌این نصیب بار گذاری فرمایید تا مطمئن گردید گوگل صفحه های اصلی شمارا به راحتی مییابد. برای شناخت با طرز ساخت و ساز و تثبیت نقشه وبسایت در گوگل به نوشته‌ی علمی وبسایت مپ (site map) چه است رجوع کنید.

نصیب Links
درین قسمت میتوانید مشاهده کنید که یک‌سری وب سایت به تارنما شما پیوند داده‌اند. هم‌چنین میتوانید مشاهده کنید که چه وبسایت‌هایی به شما لینک و پیوند داده‌اند و از چه Anchor text برای پیوند دهی استعمال کرده‌اند. برای شناخت با گونه های انکر تکست و طریق ساخت و ساز آن، نوشته‌ی‌علمی انکر تکست Anchor Text چه می باشد را مطالعه نمایید.


از روش بخش internal links میتوانید مشاهده کنید چه صفحاتی از سایت شما بیشترین لینک و پیوند را گرفته‌اند. این نصیب را مرتبا ارزیابی نمائید به دلیل آنکه بسیار اصلی میباشد بدانید کدام صفحه های شما بیشترین لینک و پیوند را گرفته‌اند و در شرایطی‌که شیت‌ای لینک و پیوند مقداری گرفته بود آن را ارتقاء دهید.

گزارش Mobile usability
از‌آنجا که امروزه بیشتر یوزرها وب از تلفن همراه به کار گیری می‌نمایند بسیار اصلی میباشد که صفحه ها شما به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردیده باشند که در تلفن همراه به صحت اکران داده شوند. در‌این نصیب میبینید که آیا صفحه های به صحت اکران داده می شوند یا این که خیر. در صورتی خطایی درین قسمت مشاهده کردید فورا آن را برطرف نمائید. در صورتیکه که صفحه های وب سایت شما اشتباهات تجربه‌کاربری در گوشی داشته باشند، گوگل آن‌ها را در نتیجه ها اکران نمی‌دهد.
از سوی دیگر از اولِ تارنما 2021 فاکتورهای کاربردپذیری در گوشی و دسکتاپ در سکو‌بندی صفحه های گوگل تاثیر گذار خواهند بود. به همین ادله برطرف کردن مشکلاتی که تجربه نامناسبی برای یوزرها وب سایت ساخت‌و‌ساز می‌نماید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌است.


قسمت Manual Actions
این نصیب از آن نصیب‌هایی میباشد که احتمالا می خواهید چیزی در آن نبینید! در صورتی‌که تارنما شمارا گوگل محروم نموده باشد، درین نصیب داده ها مرتبط با آن را می‌مشاهده کنید. درین شیت ممکن میباشد داده ها ذیل به اکران گذارده خواهد شد:

لینک و پیوند‌های غیرطبیعی یا این که خریداری گردیده دارید.
وبسایتتان هک شده‌است.
چیزی را از گوگل نهفته می کنید.
محتوای اسپم گذارده‌اید.
قسمت Security Issues
درین نصیب هر دوران که نقص‌ امنیتی پیدا فرمائید، سرچ کنسول گوگل به شما پیام می دهد تا بتوانید آن را مرتفع نمائید. اشتباهات امنیتی وبسایت خویش را بایستی سریعا برطرف نموده و به گوگل درخواست بازبینی بدهید. وجود نقص‌ درین نصیب سبب ساز میگردد که گوگل وبسایت شمارا از نتیجه ها خویش حذف نماید.

برچسب ها سئو در مشهد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 143
  • بازدید کلی : 8915
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی